UNO DE LOS PRINCIPALES OBJETIVOS DE LA EDUCACIÓN DEBE SER AMPLIAR LAS VENTANAS POR LAS CUALES VEMOS AL MUNDO. Arnold H. Glasow

martes, 23 de enero de 2018

¡CANTAS EMOCIÓNS!

   Queda pouco para o Día da Paz e nós seguimos lendo historias diversas que nos fagan reflexionar sobre as cousas que nos fan sentir ben  e as que nos fan sentir mal, sobre como podemos intentar que o mundo no que vivimos sexa mellor e para solucionar os conflictos sen violencia.
  Para empezar a xornada estamos escoitando desde fai uns días a canción de Ringo Starr, "O xardín do polbo", porque nos fai sentir emocións moi positivas (e os pementeiros/as xa empezan a repetir algunhas frases en inglés). É unha canción alegre, animada, que nos mergulla nunha atmósfera de armonía. E hoxe engadimos unha nova canción, porque vai a ser a que se escoite polo cole o Día da Paz, "Imagine" de John Lennon. Como vedes a cousa vai dos Beatles.
Imagen relacionada
    
     Despois de cantar, lemos unha divertida historia sobre uns monstros de cores diferentes que nos ían contando distintas situacións e as emocións que lle ían provocando. Como o libro trae as máscaras dos monstros, pois os pementeiros/as podían coller a máscara e explicarlle ao grupo qué situacións lles fan a eles sentirse alegres, asustados, preocupados, enfadados, amorosos, graciosos...













































   Estar "protexidos" polas máscaras monstruosas axuda a contar algún segredo, a falar diante do grupo, a revestir de bo humor algúns sentementos "negativos"...
    Xurdiron algunhas cousas bastantes interesantes. Por exemplo:
1.- ¿Que che fai sentir feliz?
    -Xogar co meu irmán.
    - Que papá me deixe ver a tele.
    - Pintar.
    - Ver a mamá.
    - Contar chistes.
2.- ¿Que che fai sentir triste?
   -Que papá y mamá me castiguen.
   - Que papá no me deje jugar al fútbol.
   - Que me empujen.
3.- ¿Que che fai sentir agarimoso?
   - Que me den bicos.
   - Que me den apertas.
4.- ¿Que che fai estar preocupado?
    - Que mamá e papá marchen sin min.
    - Que mi padre se muera.
    -Que mamá y papá no estén en casa.
5.- ¿Que che fai sentirte gracioso como un pallaso?
    - Saltar muy alto en la colchoneta.
    - Poner una cara graciosa.
    - Facer tonterías.
6.- ¿Que che fai sentirte enfadado?
    - Que me escupan.
    -Que me aplasten.
    - Que me den patadas.
7.- ¿Que che fai sentir medo?
    -Que me den un susto.
    -Cuando escucho un ruído de un murciélago.
    -Cuando escucho el ruído de un fantasma.

   Para os pequenos/as é complicado identificar todas as emocións e poñer exemplos das mesmas, por iso moitas veces repiten a resposta dun compañeiro ou o exemplo do libro. Pero pouco a pouco, na aula estamos intentando identificar diferentes sentementos e tratamos de poñerlle un nome un pouco máis preciso a algunhas emocións porque non podemos reducir as nosas vivencias a "estar contento", "estar triste" e "estar enfadado". Sei que non é fácil pero ¿que vos parece se, entre todos, intentamos empregar máis adxectivos para expresar como nos sentimos e así axudar aos peques a ir coñecéndonos e coñecéndose?. Algunhas popostas poden ser:
    Neste momento estoume sentindo...
                                                             decepcionado/a
                                                              disgustado/a
                                                              cansado/a
                                                              orgulloso/a
                                                              agradecido/a
                                                              emocionado/a
                                                              nervioso/a
                                                              asustado/a
                                                              tranquilo/a
                                                              relaxado/a
                                                              tenso/a
                                                              animado/a
                                                              avergonzado/a
                                                              preocupado/a
                                                              sorprendido/a
                                                              arrepentido/a
                                                              impaciente
      Seguro que a vós se vos ocurren un montón máis de adxectivos.
                                                       

5 comentarios:

  1. Ohhhhh encántame o conto do monstruo,pareceme xenial o de expresarnos mellor para axudalos cas suas emocións,nós polo menos sempre o intentamos para que fale e se exprese,parece que moito non funciona pero non perdo as ganas de seguir ¡¡intentandoo!!!!!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Todos algunha vez pensamos que non funciona falar, cando repetimos unha cousa unha e outra vez e temos a sensación de que non nos escoitan, é verdade, somos humanos , pero seguimos perseverando e tratando de insistir, tratando de fomentar a reflexión e o recoñecemento das nosas emocións e tamén das dos demáis e procurando que os nenos/as expresen o que sinten para ir canalizando mellor os enfados e as frustracións. Non é un camiño fácil pero intentalo xa está ben, e seguro que pouco a pouco imos conseguindo cambios e melloras de certas conductas. Sempre hai díasmellores e días peores, como en todo, claro. Pero é xenial que vos gusten este tipo de relatos e materiais porque son divertidos e permiten xogar e promover conversas máis espontáneas.

      Eliminar
  2. O luns puxen a canción pero non dixo nada, pero cando onte vimos o libro xa dixo que o tiña ela e non vexas que entrega cantando "imagine", pensei que me daba a risa cada vez que dicía "people", jajajaja... a ver se lle van collendo o punto e podo gravalos.

    ResponderEliminar
  3. Xenial o libro das emocions con esas mascaras de monstruos. E imos poñernos as pilas na casa para empregar mais adxectivos referidos as emocions. Por certo, encantanos a cancion "octopus's garden" (non a coñecia).

    ResponderEliminar
  4. Que chulo o conto! Non o coñecia, o inglés é a miña asignatura pendente tamén jijiji. En canto a canción pensei na casa que toleaba, levaba días buscando a canción que me dicia,...aparecen catro nenos e un pulpo, ata que me confirmou que era dos Beatles e acertamos! Menudo baile botamos onte á tarde Jijijijii, gustoume moito!
    Na casa seguiremos poñendo nome ás emocións😉😘

    ResponderEliminar